2017: de nieuwe dienstregeling van Laborijn

In 2016 hebben medewerkers en managers in multidisciplinaire werkgroepen een nieuwe werkelijkheid gecreëerd, met als doel een effectieve bedrijfsvoering te organiseren met het beste resultaat voor de inwoners. Alle kennis en expertise van de sociale diensten en die van de sociale werkvoorziening zijn geïntegreerd in de nieuwe uitvoering van Laborijn.  Deze nieuwe werkprocessen zijn klantprocessen en beschrijven de reis die de inwoner of de werkgever doorloopt wanneer zij kennis maakt met de diensten van Laborijn.  Hier rechts zien we de dienstregeling gevisualiseerd als een metro stelsel. In het najaar van 2017 zal een echte app beschikbaar komen, waarmee de stappen op de lijnen duidelijk worden voor de klanten van Laborijn.



Laborijn kiest voor LEAV

 

Sinds 1 januari 2016 is Laborijn is de nieuwe naam voor de fusie van de sociale diensten van Doetinchem en Oude IJsselstreek en de sociale werkvoorziening Wedeo.  Deze organisatie is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet in een deel van de Achterhoek. Het Jaar 2016 is het jaar van de transformatie. De directie van Laborijn heeft ervoor gekozen haar bedrijfsvoering te transformeren en te harmoniseren met de LEAV aanpak.

 


2016 is het jaar van de transformatie.    LEAV aanpak in het kort

Kickoff.

Op 21 maart 2016 startte de aftrap voor de transformatie voor het personeel van Laborijn in DRU cultuurfabriek in Ulft . De LEAV aanpak is geïntroduceerd.

 

LEAV trainingen

Medewerkers wordt gevraagd om een bijdrage in de transformatie te leveren. Op vrijwillige basis wordt de LEAV aanpak aangeboden. Ruim 70 medewerkers volgde de workshop.

 

Ontwerp Primaire processen

Zes projectgroepen gingen in juni 2016 aan de slag met de opdrachten zoals geformuleerd door de directie. Met de LEAV aanpak werden de belangrijkste primaire processen ontworpen en vastgelegd in het Participatie procesmodel in Mavim.

Karel legt tijdens de LEAV training uit hoe het nieuwe werkproces eruit gaat zien.



Participatieprocesmodel

September 2016

 

Laborijn zorgt voor grip op de uitvoering door het Mavim Participatieproces model in te zetten voor haar werkprocessen.

 

De eerste aandacht gaat uit naar het primaire proces. De nadruk ligt op optimalisatie en harmonisatie van de primaire processen in de uitvoering van de sociale dienst. Hoe zorgen we ervoor dat de uitvoering van de Participatiewet verloopt in overeenstemming met de nieuwe missie en visie van Laborijn en tegelijkertijd doelmatig verloopt?

 

Hiernaast de afbeelding die de verschillende lagen van het Procesmodel laat zien


impressies bij Laborijn